maanantaina






Miten hyvältä tuntuukaan laittaa kotia, hakea muutamat jäljellä olevat tavarat säilytyksestä ja huomata että vaikka tavarat ovat vain materiaa on joihinkin vahva tunneside. Mun rakkaimmat ovat ompelukone ja saumuri, melkein itkin ilosta kun näin ne pitkästä aikaa. Painelin heti kangaskauppaan, sormet syyhyävät luoda jotain kaunista. Ihastelen asuntoni ikivanhoja yksityiskohtia, mietin miten paljon nämä vanhat talot ja kujat ovatkaan nähneet. Tunnen syvää kunnioitusta sitä kohtaan että saan imeä itseeni tätä ainutlaatuista historiaa. Sisältä kumpuaa runoja, menninkäistyttö Elviirasta. Omistan tämän pikkuiselle My- tyttöselle joka täyttää tänään 1v. Onnea maailman rakkaimmalle!

En tahdo, en halua,
polkee jalkaa pikkuinen Elviira.
Miksi pitäisi päälle pukea, tylsiä sääntökirjoja lukea.
Tahdon vain leikkiä, tehdä hauskoja asioita.
Aikuiset ne ei tiedä mitään,
ne tekee liikaa töitä,
valvoo unettomia öitä.
Jonkun turhan takia,
noudattaisivat lasten lakia.


5 kommenttia:

  1. Ajattelemisen aihetta runossa. Olen itse opetellut tekemään työt töissä, että lopun päivää voisin olla läsnä siellä missä se tärkeäpi elo on. Ei ihan helppo juttu, mutta opin koko ajan.
    Minä voin aika helposti hävittää tavaraa, mutta papereiden, tekstien, kuvien ja muiden kanssa olen toivoton. Muistojen laatikosta löytyy vaikka mitä lippuja ja lappuja, mutta vain harvaan esineeseen olen kiintynyt.
    Kauniit ovenkarmit!

    VastaaPoista
  2. Sustahan pitäisi tulla runoilija:) ihana <3

    VastaaPoista
  3. Onpa ihana fiilis kuvissa, varmasti hyvä koti.

    VastaaPoista
  4. Oranssi omena <3

    Tiina, on upeaa saada ihmisissä ajatuksia aikaan :)Voisin istua tuijottamassa asunnon kauniita yksityiskohtia, 1700-luvun talo! Isäni hämmästeli vinoja lattioita ja kattoja...että eivät oo sitten ruvenneet oikomaan...joo :) luojalle kiitos eivät!

    Suvi...sitähän mä täällä yritän itsestäni esiin kaivaa ;)
    Anonyymi,,,kyllä! KOTI isolla :)

    VastaaPoista