sunnuntaina

Elämä on

riskibusiness


Nauramalla riskeeraat,
että sinut leimataan hölmöksi.

Itkemällä riskeeraat,
että sinut leimataan tunteelliseksi.

Rakastamalla riskeeraat,
että et saa vastarakkautta.

Elämällä riskeeraat,
että kuolet.

Toivomalla riskeeraat,
että joudut epätoivoon.

Vähänkään yrittämällä riskeeraat,
että epäonnistut.

Mutta riskejä meidän on otettava,
sillä suurin vaara elämässä piilee siinä,
että ei ota mitään riskejä.

Ellei ihminen koskaan riskeeraa mitään,
hän ei tee mitään,
hänellä ei ole mitään
hän ei olemitään.

Olen pitkään pohtinut tätä bloggaamista ja sitä viekö tämä blogi minua vai minä sitä. Ajatus oli alunperin kirjoittaa ihan pintajuttuja mutta jotenkin ne oman muutokseni myötä vain syvenevät ja muuttuvat muotoaan.
Se mikä sotii mun arvomaailmani kanssa on se että huomaan notkuvani pitkiä aikoja koneella janoavani kommenteja ja jännittävän mitä ajatukseni ja touhuni muissa herättävät. Olen päättänyt itse ja luvannut miehelleni pidättäytyväni tietokoneen käytöstä lomani ajan. En halua että elämäni kohokohdaksi muodostuu blogini vaan oikea elämä ympärilläni niimpä blogini hiljenee hetkeksi tiedän että se aiheuttaa mulle varmasti aikamoisia vieroitus oireita mikä on juuri merkki siitä että pieni irti-otto tekee hyvää. Jatketaan tätä ihanaa touhua taas heinäkuussa iso lämmin halaus ihan jokaiselle (:

5 kommenttia:

  1. Fiksuja ajatuksia. Kyllä tauko tekee välillä ihan hyvää, pakkomielteinen koneella notkuminen ei oo hyväksi kellekään. Onneksi sitä on elämässä niin paljon kaikkea muutakin ihanaa ja tärkeämpää. <3

    Oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa! Tavataan taas, kun palailet. :)

    -Päivi-

    VastaaPoista
  2. vietäpä siis mukavaa lomaa :D
    -ja jos hirrrrmuiset vieroitusoireet on, niin sitten bloggaat, eihän elämä voi kieltäytymistäkään olla....tehdään niinkuin hyvältä tuntuu, eiks niin ☺

    VastaaPoista
  3. Löysin sinut viime viikolla ja tarkoitus oli jo aiemmin kommentoida, mutta nyt oli ihan jo pakko
    jättää sananen.
    Olen niin hyvillä mielin lukenut kirjoituksia ja
    sosiaalinen tilaus olet ollutkin minulle.
    Hyviä ajatuksia, asiaa ja hyvää huumoria!
    Nauratti niin se miehesi ihana polttopuiden säilyttämiseen tarkoitettu laatikko olkkarissa, just niin..tärkeintä on tarkoituksenmukainen käyttö ei niinkään estetiikka :) Meillä kans minä hommaan rottinkikoreja yms. tavaroille ja mies ehdottaa eteiseen omille tarvikkeilleen postin punaista muovilaatikkoa...vaan onneksi ihan itse keksi heti kauniimman pahvilaatikon sen tilalle ( toki ilmeeni jotain viestitti..)
    Onhan se nyt ihanaa, kun avaat ulko-oven ja kompastut PUNAISEEN huomiota herättämättömään laatikkoon ;)
    En voinut olla vihainen tai nyrpeä ratkaisustaan, onhan perheessä muillakin oltava tilaa.
    Minä 45v. nainen opettelen tilan antamista toiselle oikein urakalla.Sen lisäksi että harjoittelen kohtelemaan itseäni hellemmin.

    Ja Onnittelut tulevasta blogitauosta, palaathan takaisin.
    Kyllä tää nettimaailma on aika addiktoivaa.

    Lomallesi paljon hyvää !

    t.Leena

    VastaaPoista
  4. Martta lehdessä oli just juttu että loman aikana ei aktota TV:tä, surffailla tai puhuta puhelimessa. Lapset muistavat sen ajan jossa vanhemmat ovat läsnä eikä se että missä kaikissa paikoissa käytiin hullun lailla ja rahat loppuivat. Pidä taukoa mutta älä jätä meitä fanejasi :) Mukavaa lomaa. Mulla alkaa vasta 1.7 mutta elämä tuntuu olevan "lomalaisempi" jo nyt :) Halaus, Carola

    VastaaPoista
  5. Lähdet sitten lomalle, kun minä palasin sivistyksen pariin. =D
    Hyvää lomaa! Tekee hyvää sulkea läppäri viikoksi ja huomata, että ympärillä pyörii edelleen ihan oikea maailma ja kun vielä lähtee kotoa pois virikkeiden ääreltä, niin on ihan eri lailla aikaa lapselle ja miehelle.
    Toisaalta onhan tämä virtuaalinen maailma ihan mukava vastapaino päivän aherruksille, sitä pitää vain löytää oikea tasapaino asioden välille.

    VastaaPoista