tiistaina

Rukous itsensä rakastamiselle


Teksti: Don Miguel Ruiz


Pyydän sinua tänään, Maailmankaikkeuden Luoja, auttamaan minua hyväksymään itseni juuri sellaisena kuin olen, itseäni tuomitsematta. Auta minua hyväksymään mieleni sellaisena kuin se on, kaikkine tunteineen, sekä kaikki toiveeni ja unelmani, persoonallisuuteni ja yksilöllinen olemukseni. Auta minua hyväksymään kehoni juuri sellaisena kuin se on, näkemään sen kauneus ja täydellisyys. Anna minun rakastaa itseäni niin suuresti, etten enää koskaan torju itseäni tai asetu onneni, vapauteni enkä rakkauteni tielle.

Anna jokaisen tekoni, reaktioni, ajatukseni ja tunteeni tästä lähtien perustua rakkauteen. Auta minua rakastamaan itseäni niin paljon, että koko elämäni uni muuttuu pelosta ja ristiriidoista rakkauden ja ilon ilmentymäksi. Anna rakkauteni olla niin voimakasta, että se tuhoaa kaikki ne valheet, jotka minut on ohjelmoitu uskomaan ? kaiken mikä saa minut uskomaan, etten ole tarpeeksi hyvä, vahva, älykäs tai kyvykäs. Anna minun rakastaa itseäni niin suuresti, ettei minun enää tarvitse elää muiden ihmisten näkemysten mukaan. Anna minun luottaa itseeni ja arvostelukykyyni. Kun rakastan itseäni, uskallan ottaa vastuun elämästäni ja ratkaista eteeni tulevat ongelmat. Anna minun toteuttaa toiveeni rakkauteni voimalla.

Anna minun tästä päivästä lähtien rakastaa itseäni niin paljon, etten enää koskaan luo tilanteita, jotka ovat itseni vastaisia. Voin elää elämääni omana itsenäni sen sijaan, että yrittäisin esittää jotain muuta toisen hyväksynnän saadakseni. En enää tarvitse muiden hyväksyntää tai kehuja, sillä tiedän kuka olen. Anna rakkauteni saada minut nauttimaan näkemästäni joka kerran kun katson peiliin. Anna hymyn loistaa kasvoillani ja vahvistaa sisäistä ja ulkoista kauneuttani. Auta minua tuntemaan niin suurta rakkautta itseäni kohtaan, että nautin aina omasta itsestäni.

Anna minun rakastaa itseäni ilman tuomitsemista, sillä tuomitseminen saa minut syyttämään ja rankaisemaan sekä itseäni että muita, jolloin kadotan rakkautesi. Vahvista tahtoani, jotta voisin nyt antaa itselleni anteeksi. Puhdista mieleni myrkyllisistä tunteista ja itsesyytöksistä, jotta voisin elää rauhassa ja rakkaudessa.

Anna itseäni kohtaan tuntemani rakkauden muuttaa elämäni uni. Anna tämän uuden sydämessäni olevan voima, itsensä rakastamisen voiman, muuttaa jokainen ihmissuhteeni, alkaen suhteesta omaan itseeni. Auta minua vapautumaan kaikista ristiriidoista. Anna minun viettää iloisena aikaani rakkaimpieni kanssa ja antaa heille anteeksi kaikki kokemani vääryydet. Auta minua rakastamaan itseäni niin paljon, että voin antaa anteeksi jokaiselle joka on minua elämäni aikana loukannut.

Anna minulle rohkeutta rakastaa perhettäni ja ystäviäni täysin ehdoitta ja muuttaa ihmissuhteitani myönteisesti ja rakastavasti. Auta minua luomaan uusia kanssakäymisen tapoja, jotta minun ei enää tarvitsisi käydä valtataisteluja toisten kanssa, olla voittaja tai häviäjä. Anna minun pyrkiä kohti rakkautta, iloa ja sopusointua.

Anna suhteeni perheeseeni ja ystäviini perustua kunnioitukseen ja iloon, jottei minun enää tarvitsisi sanella heille, miten ajatella ja käyttäytyä. anna minun nauttia suurenmoisesta rakkaussuhteesta; anna minun tuntea iloa jokaisesta hetkestä, jonka jaan kumppanini kanssa. Auta minua hyväksymään muut juuri sellaisena kuin he ovat, heitä tuomitsematta, sillä torjuessani heidät torjun myös itseni. Torjuessani itseni torjun sinut.

Tämä päivä on uusi alku. Auta minua aloittamaan elämäni alusta itseni rakastamisen voimalla. Auta minua nauttimaan elämästä, ihmissuhteistani, kokemaan uutta, ottamaan riskejä, elämään ja uskaltamaan ilmaista rakkauttani. Anna minun avata sydämeni rakkaudelle, joka on synnyinoikeuteni. Auta minua tulemaan Kiitollisuuden, Anteliaisuuden ja Rakkauden mestariksi, jotta voisin nauttia kaikesta luomastasi aina ja iänkaikkiaan. Aamen.


Teksti positiivareiden sivuilta...Jokainen kohta täyttä asiaa (:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti